Text

ANDA DIPANGGIL UNTUK SESI TEMUDUGA JAWATAN KERAJAAN?

KETAHUI "RAHSIA SULIT" BAGAIMANA ANDA BOLEH LULUS TEMUDUGA KERAJAAN DENGAN MUDAH, TANPA MENGGUNAKAN SEBARANG "KABEL" ATAU BANTUAN DARI "ORANG DALAM"

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat sahabatku,

Sememangnya,bekerja sebagai penjawat awam adalah merupakan impian ramai orang. Sama ada bagi yang baru sahaja tamat belajar, yang sedang belajar, malah yang sudah bekerja pun masih lagi mahu merebut jawatan di jabatan kerajaan. Maklumlah, kerja dengan kerajaan ini sememangnya ada banyak kelebihannya.

Mungkin ini kali pertama anda dipanggil untuk menghadiri temuduga kerja kerajaan ini!
Atau mungkin juga ini kali kedua atau ketiga anda dipanggil untuk temuduga!

Saya faham, sememangnya ada banyak persoalan serta kerungsingan yang bermain di fikiran anda pada waktu ini!

Risau, gementar, tidak tahu apa persediaan yang perlu dilakukan.. apakah soalan-soalan yang mungkin akan ditanya? Apa pula jawapan yang perlu diberikan?

Semuanya bercampur baru, tetapi dalam waktu yang sama.. anda juga turut berasa gembira kerana telah terpilih untuk ke sesi temuduga!

Jadi, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan kepada anda...

TAHNIAH! Kerana Terpilih Untuk Ke Sesi Temuduga!

Imipian anda untuk menyertai pasukan penjawat awam kini sudah semakin hampir!

Hanya tinggal satu langkah sahaja lagi untuk anda diterima masuk sebagai penjawat awam.

Sememangnya, terdapat banyak kelebihan jika anda berjaya menjawat jawatan sebagai kakitangan kerajaan.

  • Tawaran gaji permulaan yang lumayan serta kenaikan gaji tahunan berdasarkan prestasi
  • Kemudahan perubatan sehingga selepas umur persaraan termasuk ibu bapa sendiri, pasangan dan anak-anak
  • Pemberian imbuhan-imbuhan tetap seperti perumahan dan perkhidmatan awam pada setiap bulan
  • Kemudahan pinjaman rumah, kenderaan dan komputer dengan kos pengurusan yang rendah
  • Kemudahan cuti bersalin sehingga 90 hari untuk wanita
  • Peluang kenaikan pangkat dan laluan kerjaya yang menarik
  • Peluang melanjutkan pelajaran sehingga peringkat Doktor Falsafah (PhD)
  • Pemberian Cost of Living Allowance (COLA)
  • Mendapat taraf jawatan tetap selepas tamat tempoh percubaan
  • Kemudahan pencen untuk menampung kos kehidupan selepas bersara
  • Ganjaran-ganjaran atas kesetiaan perkhidmatan

Namun begitu, ramai yang tersilap langkah dan tersungkur pada langkah ini!

Jadi jangan biarkan kesilapan-kesilapan kecil berlaku sewaktu sesi temuduga ini dan jangan biarkan ia menghancurkan imipian anda untuk menjawat jawatan sebagai pekerja kerajaan!

Pastikan diri anda betul-betul bersedia untuk menghadapi sesi temuduga tersebut kelak dan pastikan anda mempunyai sedikit kelebihan berbanding calon-calon yang lain!

Persaingan Yang Akan Anda Hadapi Sebenarnya..... Adalah Sangat Sengit!

Berdasarkan statistik yang dikeluarkan pada tahun 2019 oleh pihak  Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA); hampir 2.3 JUTA PERMOHONAN kerja telah diterima untuk menyertai perkhidmatan awam.

Daripada permohonan tersebut, hanya 25,000 sahaja yang akan dilantik untuk mengisi kekosongan jawatan dalam sektor awam, ini jelas menunjukkan persaingan di kalangan pemohon untuk memilih berkhidmat dalam perkhidmatan awam adalah sangat kompetitif!

statistik spa

Bermakna...

Hanya 1.08% Sahaja Yang Akan Dipilih!

Jadi, ia sememangnya satu persaingan yang amat sengit dan ia memerlukan lebih dari sekadar "NASIB!".

Anda perlu betul-betul bersedia dan perlu memastikan bahawa anda betul-betul LAYAK untuk dipiih sebagai penjawat awam berbanding calon-calon yang lain!

 

5 Sebab Utama Kegagalan!

Ini adalah fakta penting yang anda perlu tahu tentang calon-calon penemuduga!

1. Lebih 90% calon tidak membuat sebarang persediaan. Ianya adalah disebabkan mereka tidak tahu apakah persediaan yang perlu dilakukan. Malahan, ada juga calon yang hadir ke sesi temuduga hanya secara sambil lewa sahaja!

2. Tiada sebarang pengalaman dan kurang pendedahan. Masalah ini paling ketara bagi calon yang pertama kali menghadiri sesi temuduga kerajaan. Jadi, pastikan anda mempunyai sedikit pendedahan tentang situasi dan soalan-soalan yang mungkin ditanyakan oleh pihak penemuduga.

3. Komunikasi yang kurang lancar. Punca utama adalah disebabkan calon terlalu gementar dan terkesima dengan soalan-soalan yang diterima! Mereka tiada idea langsung tentang apa yang hendak dijawab!

4. Penampilan yang tidak tepat. Ramai calon tidak mengenakan pakaian dengan etika pemakaian yang betul sewaktu hadir ke sesi temuduga.

5. Over Confident! Terlalu yakin!. Kesilapan ini sering dilakukan oleh calon-calon yang mempunyai keputusan akademik yang cemerlang. Mereka menyangka, result akademik mereka sahaja sudah cukup untuk membuatkan mereka terpilih dan menjawat jawatan tersebut!

Adakah anda pernah melakukan kesilapan-kesilapan ini?

Teruskan bacaan anda, saya akan bongkarkan kepada anda cara-cara untuk mengatasi semua kesilapan tersebut!

 

Siapa Saya Untuk Cakap Pasal Temuduga Kerja Kerajaan Ini??

Rasanya, sebelum kita pergi lebih jauh, ada baiknya saya perkenalkan diri saya terlebih dahulu. Lebih baik begitu, betul tak?

Nama saya, Jud Jamil dan saya telah berkhidmat sebagai Ketua Unit Sumber Manusia di salah sebuah agensi kerajaan sejak 13 tahun yang lalu.

Saya terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong  serta kerap menjadi panel temuduga.

Selain daripada itu, saya juga mempunyai kelulusan dalam Ijazah Pengurusan Sumber Manusia, Universiti Utara Malaysia .

Ringkasnya, dengan pengetahuan dan pengalaman yang ada, saya ingin MEMBANTU anda supaya anda lebih bersedia dan yakin semasa menghadiri temuduga kerja kerajaan.

Oleh itu, saya telah menghasilkan sebuah ebook iaitu buku dalam bentuk file softcopy PDF untuk membantu anda membuat persediaan yang lengkap sebelum bertemu dengan panel-panel penemuduga kerja kerajaan nanti.

Insyallah, panduan langkah-demi-langkah yang saya hasilkan ini.. akan dapat membantu anda membuat persediaan yang lengkap bagi sesi temuduga yang akan anda hadiri kelak…

Memperkenalkan Ebook “Rahsia Mudah Lulus Dalam Sesi Temuduga Kerja Kerajaan”

Ebook ini adalah dalam bentuk file softcopy PDF yang ditulis berdasarkan segala ilmu dan pengalaman saya dalam pengambilan pegawai-pegawai baru. Saya telah ringkaskannya dan memudahkannya untuk tujuan pemahaman anda.

Berikut adalah antara isi kandungan, manfaat serta kelebihan yang bakal anda perolehi melalui pembacaan ebook ini:

  • Penjelasan terperinci tentang 11 rahsia berjaya dalam temuduga kerja kerajaan. Pemahaman mengenai rahsia ini dapat membantu anda berasa yakin semasa menghadiri temuduga.
  • Ketahui 9 kriteria calon temuduga yang dipilih dalam temuduga kerajaan. Kriteria ini akan dinilai sepanjang temuduga. Anda perlu bersedia dengan mengetahui kriteria-kriteria tersebut supaya anda dapat menonjolkan diri anda seperti yang dikehendaki oleh panel temuduga kerja kerajaan.
  • Pembongkaran persediaan sebelum, semasa dan selepas menghadiri temuduga kerja kerajaan. Ada diantaranya yang selama ini anda tidak menyedarinya dan mengetahuinya bahawa ia adalah salah satu punca anda gagal temuduga yang pernah dihadiri sebelum ini. Ketahui persediaan-persediaan dan lakukannya seperti yang dipelajari dalam ebook ini.
  • Pendedahan Teknik “Competency Based Interview (CBI)” yang perlu diketahui oleh calon-calon temuduga kerja kerajaan. Teknik ini digunakan dalam temuduga kerja kerja kerajaan pada masakini.  Anda akan lebih bersedia untuk menjawab 4 perkara akan diuji dalam soalan-soalan temuduga yang mengunakan Teknik CBI ini. 
  • Pembongkaran 31 tips mudah untuk berjaya dalam temuduga kerja kerajaan.  Anda akan didedahkan tentang panduan yang perlu diikuti supaya anda lebih tenang dan yakin menghadapi sesi temuduga. Ketahui tip-tip mudah ini dan kemudian anda praktikannya. Anda PASTI layak dipilih dalam temuduga kerja kerajaan seperti mereka yang telah berjaya berkhidmat dalam perkhidmatan awam.
  • Adab temuduga dan etika pakaian yang PERLU dan ELAKKAN semasa menghadiri temuduga kerajaan. Pandangan pertama panel temuduga terhadap anda adalah sangat penting untuk anda ‘menawan’ mereka. Jika anda berjaya ‘menawan’ panel temuduga, peluang anda untuk berjaya dalam temuduga kerja kerajaan adalah sangat tinggi.
  • Pembongkaran 4 proses temuduga kerja kerajaan dalam bentuk grafik yang mudah difahami. Setiap proses mengandungi perkara-perkara penting yang dinilai oleh panel temuduga. Pengetahuan mengenai proses-proses ini akan meningkatkan keyakinan anda semasa menghadiri temuduga.
  • 20 contoh soalan berserta jawapan yang popular di kalangan panel temuduga. Walau pun soalan-soalan tersebut popular, anda perlu mengetahui cara menjawabnya. Jawapan-jawapan anda sangat penting untuk menentukan kejayaan temuduga yang anda telah hadiri.
  • 115 tambahan soalan-soalan temuduga supaya anda lebih bersedia dan yakin. Pengetahuan mengenai soalan-soalan tersebut serta latih tubi menjawabnya mampu menonjolkan kelebihan diri anda daripada calon-calon lain.Anda tampak berpengetahuan, bersungguh-sungguh dan berminat untuk berkhidmat dalam perkhidmatan awam. Ini memberi BONUS kepada anda.
  • 6 Rahsia yang perlu anda ketahui dan lakukan untuk berjaya dalam temuduga kerajaan.
  • Perkara-perkara “do” dan “don’t” yang perlu anda ketahui bagi menghadiri temuduga kerajaan. Walau pun sesuatu perkara itu dianggap mudah dan remeh, tetapi ia boleh mengurangkan markah temuduga anda.
  • Dan banyak lagi pendedahan dan pembongkaran yang boleh membantu anda membuat persediaan menghadapi temuduga supaya anda layak dipilih untuk berkhidmat dalam perkhidmatan awam dalam temuduga kerja kerajaan.

 

Sudah Bersedia Untuk Menjawab
"SOALAN-SOALAN KILLER"
Dari Panel Penemuduga?

Terangkan Tentang Diri Anda?
Apakah Kelemahan Terbesar Anda?
Anda Sudah Bekerja! Mengapa Anda Memohon Jawatan Ini?
Apakah Sikap Positif & Negatif Diri Anda?
Apa Kelebihan Anda Berbanding Calon Lain?
Kenapa Anda Mahu Kerja Dengan Kerajaan?
Apa Pendapat Rakan Sekerja Anda Tentang Diri Anda?
Apakah Pencapaian Terbesar Anda?
Apa Alasan Anda Untuk Berhenti Di Tempat Kerja Lama?
Apa Anda Nak Buat Kalau Pekerja Bawahan Anda Malas?

Pening mahu memikirkan jawapan-jawapan yang tepat dan sesuai dengan soalan-soalan diatas?

Anda tidak perlu risau, di dalam ebook ini saya akan tunjukkan anda bagaimana untuk menjawab soalan-soalan diatas dan saya juga akan memberikan beberapa contoh jawapan yang boleh anda gunakan untuk menjawab soalan-soalan seperti diatas ketika sesi temuduga nanti!

Berapakah Pelaburan Yang Sanggup Anda Keluarkan Untuk Berada Beberapa Langkah Ke Hadapan Berbanding Calon Yang Lain?

Persaingan untuk mendapatkan kerja kerajaan AMAT tinggi dan peluang untuk anda berjaya adalah tipis jika anda langsung TIDAK TAHU bagaimana untuk bersedia menghadapi temuduga tersebut.

Dengan memiliki ebook ini, ia merupakan langkah bijak anda yang pertama untuk menghadapi temuduga kerja kerajaan. Ilmu yang terdapat di dalam ebook ini akan menjadikan anda beberapa langkah ke hadapan berbanding calon yang lain!

Jika anda tanya saya nilai sebenarnya... ia memang sungguh tidak ternilai.

Segala ilmu dan pengalaman berkhidmat dalam mengurus sumber manusia telah saya kumpulkan dan ringkaskan kepada maklumat-maklumat yang penting sahaja untuk pengetahuan anda dalam ebook ini.Tidak meleret-leret sehingga jemu untuk dibaca.

Saya tawarkan kepada anda ebook ini dengan harga mampu milik, iaitu hanya RM90 RM40 SAHAJA!

Murah, memang jauh lebih murah daripada nilai sebenar ilmu dalam ebook ini.

Klik butang tempahan di bawah untuk dapatkan ebook ini…

 

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopydan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

Lihat Apa Kata Mereka Yang Telah Mendapatkan Panduan Ini!

Saya telah membeli e-book ini sekitar bulan Jun 2022 dan hasilnya, saya telah mendapat jawatan yang diidamkan daripada calon simpanan kepada staf tetap pada bulan Disember 2022. Terima kasih kerana menyediakan maklumat yang sungguh lengkap.

Adilah

Ebook yang sangat- sangat bermanfaat, bila ada ebook rahsia temuduga ni, saya rasa lebih yakin sebab sudah ada persediaan awal.

Maziah Mohd Isa

Sangat mudah untuk difahami dan ianya dapat menyelesaikan beberapa persoalan yang tidak dapat saya selesaikan sebelum ini.

Saya jugak berasa semakin yakin dengan beberapa jawapan yang bakal di jawab nanti ketika sesi temuduga berlangsung.

Husna

Saya telah membeli ebook ini dan banyak tips yang boleh dapat dari ebook ini. Semoga saya lulus temuduga nanti… terima kasih!

Dengan ebook ini membuatkan saya lebih bersedia untuk menjawab soalan-soalan yang akan disoal nanti..

Clifford Mokujin

Nanti Dulu! Ada Bonus Hebat Untuk Anda!

Oops! Nanti dulu, jangan buat tempahan lagi!

Saya ada tawaran bonus tambahan untuk anda, dan saya akan berikan ia secara PERCUMA jika anda dapatkan ebook “Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah” ini dalam tempoh masa 24 jam daripada sekarang! 

 

BONUS #1 :72 Rahsia Menulis Resume Untuk Kerja Kerajaan

Setiap calon yang menghadiri temuduga kerajaan wajib membawa resume masing-masing. Dalam ebook ini, saya kongsikan 72 rahsia yang boleh anda lakukan untuk menulis resume bagi memohon kerja kerajaan.

 

BONUS #2 :Pilihan 51 Templates Resume

Kini, anda tidak perlu lagi bersusah payah untuk mendapatkan contoh-contoh resume yang standard dan professional. Terdapat 51 pilihan templates yang dapat membantu anda dengan mudah dan cepat untuk menyiapkan resume anda

.

 

BONUS #3 :Tips Bergambar Pakaian Semasa Temuduga Kerja Kerajaan

Saya himpunkan sebanyak 46 muka surat bergambar pakaian dan aksesori untuk lelaki dan wanita  yang boleh dipakai semasa temuduga kerajaan. INGAT! Pandangan pertama panel temuduga terhadap anda adalah sangat penting.

 

Cepat! Usah Bertangguh-Tangguh Lagi Untuk Terpilih Berkhidmat Dalam Sektor Awam .

Jika anda benar-benar mahu lulus temuduga kerajaan nanti, jangan tunggu lagi kerana ebook inilah yang anda amat perlukan sekarang! Sila klik gambar dibawah ini untuk mendapatkan ebook ini dengan segera!.

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopydan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

Masih Ragu-Ragu?

Mari saya berikan lagi satu tawaran berat sebelah kepada anda. Niat saya ingin membantu. Saya faham situasi anda. Anda kuatir pelaburan anda sia-sia?

Anda rasa RM40 ini macam tak berbaloi? Jangan risau. Buang segala keraguan tu. Kerana saya ada jaminan pulangan wang 100% jika anda rasa pelaburan anda dapatkan ilmu ini tidak berbaloi dengan harganya.

 

Jaminan Kepuasan 100% Atau
Wang Anda Akan Dikembalikan!

100% GuaranteeDengan setiap pembelian ebook “Rahsia Temuduga” ini, anda akan disertakan sekali dengan jaminan kepuasan 100% atau wang anda dikembalikan.

Jika setelah anda dapatkan ebook ini dan mendapati segala isi kandungannya langsung tidak mendatangkan faedah dan manfaat kepada anda, saya akan pulangkan wang RM40 anda.

Ya, saya akan pulangkan wang anda TANPA BANYAK SOAL!

Setelah anda habis baca ebook ini, jika anda tidak berpuas hati, email kan sahaja kepada saya di [email protected] sebab rasa ketidakpuas-hatian anda itu. Saya akan pulangkan wang anda.

Sebenarnya kan…

Jika anda lihat betul-betul tawaran ini, anda memang langsung takkan rugi apa-apa untuk dapatkan ebook ini. Segala risiko pembelian anda, saya sendiri yang akan tanggung.

Oleh itu, anda tunggu apa lagi, cepat lakukan tempahan sekarang juga sebelum peluang pemberian Bonus Percuma di tarik balik pada bila-bila masa!

Klik butang tempah di bawah untuk lakukan tempahan ebook Rahsia Temuduga ini pada harga  RM40 sahaja SEKARANG ...

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopydan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

Yang Ikhlas,

Jud Jamil
Penulis Ebook Rahsia Temuduga
www.RahsiaTemudugaKerajaan.com

 

P.S: Jangan biarkan diri anda berasa tidak yakin, gelisah dan gemuruh semasa menghadiri temuduga kerajaan. Anda perlu bertindak sekarang untuk melakukan persediaan dengan ikuti panduan langkah-demi-langkah ebook “Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah” ini!.

P.P.S: Ebook ““Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah”” ini telah ditulis berdasarkan pengetahuan dan pengalaman saya dalam pengurusan sumber manusia di agensi kerajaan.

P.P.P.S: Dapatkan ebook ““Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah” berserta bonus-bonus tambahan ebook “72 Rahsia Menulis Resume Untuk Kerja Kerajaan”, ebook “Pilihan 51 Templates Resume dan ebook “Tips Bergambar Pakaian Semasa Temuduga Kerja Kerajaan” pada harga diskaun RM40 sahaja. Klik sini untuk buat tempahan.

P.P.P.S: Ada kemungkinan besar harga ebook “Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah” akan dinaikkan kepada harga RM90 pada bila-bila masa! Cepat bertindak sekarang untuk menempahnya. Klik sini sekarang.

 

 

Diterbitkan dan diedarkan Oleh:
Klikjer Publishing (002746251-P) 
No 23, Jalan 3/64, Bandar Baru Bangi, 43650 Selangor.
Tel / SMS / WhatsApp: 011-33050950

 
Text