Saya Bongkarkan… Bagaimana Untuk “Settle”kan Hutang PTPTN Secara PERCUMA! Walaupun Tak Dapat Result 1st Class!

Masa dapat duit PTPTN dulu.. memang seronok!

Masa tu memang tak fikir sangat pasal “hutang”… !!
Apa yang penting, ada duit untuk bayar yuran, dan duit untuk belanja makan.

Tapi lepas dah grad… Baru mula rasa “tak best” sebab dah start kena bayar hutang PTPTN tu walaupun, pada waktu tu, masih lagi tak dapat kerja best yang di idam-idamkan!

Saya dulu pun macam tu… Lepas dah grad.. malas nak fikir pasal hutang PTPTN ni…
Rasa macam rugi je kalau bayar balik dan buat sakit kepala je!
Jadi.. Saya buat tak tahu je… konon-kononnya macam nak lari dan taknak bayar la..

Tapi selepas beberapa tahun saya buat tak tahu tu… Saya dapat penyata dari PTPTN..

Saya Terkejut Besar..!!!

Apa tidaknya! Masa saya belajar dulu… saya cuma ambil pinjaman PTPTN sebanyak RM17,500 sahaja!

Tapi, penyata terkini yang saya terima.. menunjukkan hutang saya telah meningkat menjadi RM19,500…..
Pergh! Gilerla…..

Ini kalau saya terus biarkan dan buat tak tahu je ni… Boleh mencecah sampai RM30,000 hutang saya ni… !

Ini Tak Boleh Jadi!

Saya kena buat sesuatu sebelum perkara ini jadi lebih buruk! Kalau dibiarkan sahaja, boleh jadi nama saya akan disenaraihitam dan boleh jadi juga saya mungkin akan diisytiharkan sebagai muflis. Kalau nama saya sudah disenaraihitamkan, maka saya tak bolehlah nak keluar negara… tak boleh nak pergi bercuti ke luar negara, tak boleh hadiri meeting atau kursus di luar negara.. dan lagi sedih, tak boleh nak buat haji dan umrah!

Tambahan lagi, hutang PTPTN ini juga turut direkodkan dalam rekod CTOS & CCRIS.. jika saya tidak bayar hutang PTPTN, maka rekod kredit saya akan jadi buruk dan ini akan menyukarkan saya untuk buat apa-apa pinjaman di masa hadapan.. nak beli kereta, nak beli rumah.. semuanya tak lepas!

Jadi… Menyedari hakikat  tersebut, saya mula bertekad dan  mencari cara yang terbaik untuk melangsaikan hutang PTPTN saya tu.

Saya mula mendalami ilmu pengurusan kewangan, pengurusan hutang, pelaburan dan pelbagai lagi ilmu berkaitan kewangan. Baca pelbagai buah buku, masuk seminar & webinar, minta nasihat-nasihat pakar serta sifu kewangan..

Dan Akhirnya…

Saya Mula Faham & Jelas!

Perkara pertama yang saya faham dengan jelas dan perlu terima hakikat adalah… “Hutang Mesti Kena Bayar!”

Lebih-lebih lagi, bagi saya sebagai seorang muslim… benda pasal hutang ini.. jangan buat main-main… dia akan tetap kejar kita walaupun kita dah mati. Sampai akhirat dikejarnya!

Saya pasti anda pun pernah dengar pasal hadis yang mengatakan, roh & amalan orang yang berhutang akan tergantung selagimana dia tidak melangsaikan hutangnya! Walaupun orang itu mati syahid! Benda ni serius beb.. bukan main-main!

Jadi… hadapi kenyataan… jangan sesekali lari dari hutang!
Kita perlu HADAP dan SETTLE kan!…  Kena jadi GENTLE!
Tak mahu lagi jadi “LEMAH”.. main lari-lari dan sorok-sorok!

Setuju?
Kena jadi kuat dan berani hadapi masalah hutang ni!
Kalau berani… jom kita pergi ke step seterusnya!

Macam Mana Nak Settle?

Hah! Bahagian ini sebenarnya agak menarik!
Sebenarnya ada pelbagai cara untuk kita settlekan hutang kita. Ada banyak cara!

Benda inilah yang saya nak tunjukkan kepada anda! Saya dah buat teknik ni!
Saya dapat setelkan hutang PTPTN saya tanpa saya perlu bayar mengunakan duit saya sendiri!
Jadi, secara teknikalnya… saya berjaya langsaikan hutang PTPTN saya secara PERCUMA, dan juga dalam waktu yang agak singkat! Iaitu hanya dalam masa 6 tahun sahaja!

Macam mana saya buat?

Hah! inilah yang saya nak kongsikan dengan anda!

Saya dah siap dokumenkan teknik saya langsaikan hutang secara percuma ini dalam sebuah ebook!
Saya tuliskan ia dengan lengkap secara step-by-step!  Ini dia ebook tersebut!

Ebook “SETTLE PTPTN” – Panduan Settle Hutang Secara Percuma!

Ada 10 bab dalam ebook ini dan ia setebal 101 mukasurat!
Dalam ebook ini, saya kupas secara terperinci setiap langkah… dimulakan dengan topik berkaitan bijak wang, hinggalah kepada kaedah setelkan hutang!

Ada 3 kaedah POWER untuk langsaikan hutang PTPTN  yang saya kongsikan dalam ebook ini! Jadi, saya pasti… ebook ini akan dapat membantu anda untuk “settle” kan hutang PTPTN anda juga dengan segera!

Antara perkara-perkara penting yang telah saya tulis di dalam ebook ini ialah…

  • 5 Asas Bijak Wang. Sebelum kita settlekan hutang kita, kita kena tahu dulu 5 benda asas yang penting dalam menguruskan wang! Ini adalah ilmu paling asas yang perlu di kuasai untuk memastikan kita tidak terjerat dalam bebanan hutang selama-lamanya.
  • Hutang Baik VS Hutang Jahat. Hutang ni ada baik dan ada yang jahat.. kena tahu yang mana baik dan yang mana jahat supaya kita dapatkan gunakan hutang yang baik untuk hapuskan hutang yang jahat!
  • Kaedah Alternatif Bayar Hutang PTPTN. Saya tunjukkan kepada anda, dengan kaedah alternatif ini, anda mampu memperolehi bonus & manfaat setiap kali anda bayar hutang anda! Tinggalkan kaedah lama yang hanya sekadar bayar hutang “buta-buta” gitu je dan tak dapat apa-apa bonus/manfaat!
  • Pilih Kaedah Sesuai. Ada 3 kaedah berbeza untuk 3 situasi yang berbeza. Situasi pertama, adalah jika anda masih lagi sedang belajar. Situasi kedua adalah setelah anda sudah habis belajar dan situasi ketiga adalah jika anda sudah di”blacklist”. Saya huraikan langkah-langkah yang perlu anda lakukan bagi setiap situasi.
  • 3 Teknik Power Settle Hutang!. 3 kaedah ini saya ceritakan dalam 3 bab! Jika anda tidak boleh gunakan kaedah #1.. anda boleh gunakan kaedah #2 atau #3. Ketiga-tiganya boleh bantu anda setelkan hutang anda dengan pantas dan secara percuma!

Itulah antara isi kandungan utama yang terdapat di dalam ebook ini! Semua yang saya tuliskan dalam ebook ini adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri.

Jika saya hanya sekadar membayar hutang PTPTN saya secara biasa mengikut jadual yang ditetapkan, saya memerlukan tempoh selama 15 tahun untuk melangsaikan hutang PTPTN saya.

Tetapi, dengan gunakan kaedah  yang saya tunjukkan dalam ebook ini, saya berjaya  langsaikan hutang PPTN saya dalam tempoh 6 tahun sahaja!

Berminat Nak Dapatkan Ebook Ini?

Baiklah! Tanpa melengahkan masa lagi! Anda boleh klik butang hijau “Dapatkan Sekarang!”  atau gambar ebook dibawah untuk mendapatkan ebook ini!

Harga? Berapakah harga ebook ini?
Saya mahu anda cepat-cepat lepaskan diri dari bebanan hutang PTPTN anda! Jadi, ebook ini saya akan tawarkan pada harga yang sangat mampu milik!

Iaitu.. Hanya RM20 sahaja

Namun begitu, saya tidak dapat janji harga ini akan kekal untuk selamanya!
Jadi, adalah lebih baik anda dapatkan ebook ini hari ini juga sebelum saya berubah fikiran dan menaikkan harga ebook ini!

Jaminan Kepuasan 100% Atau Wang Anda Dikembalikan!.

Dengan setiap pembelian ebook “Settle PTPTN” ini, saya sertakan sekali dengan jaminan kepuasan 100% atau wang anda dikembalikan.

Jika setelah anda dapatkan ebook ini dan mendapati segala isi kandungannya langsung tidak mendatangkan faedah dan manfaat kepada anda, saya akan pulangkan wang RM20 anda.

Ya, saya akan pulangkan wang anda TANPA BANYAK SOAL!
Setelah anda habis baca ebook ini, jika anda tidak berpuas hati, email kan sahaja kepada saya di [email protected] tentang rasa ketidakpuas-hatian anda itu. Saya akan pulangkan wang anda.

Sebenarnya kan… Jika anda lihat betul-betul tawaran ini, anda memang langsung takkan rugi apa-apa untuk dapatkan ebook ini.

Segala risiko pembelian anda, pihak saya yang akan tanggung.
Oleh itu, anda tunggu apa lagi, cepat lakukan tempahan sekarang juga sebelum harga ebook ini dinaikkan!

Klik gambar ebook  di bawah untuk lakukan dapatkan ebook Settle PTPTN ini pada harga RM20 sahaja SEKARANG ..

Mior Zaini Yusof
Ex-Graduan 3rd Grade.

P/s:- Sudah tiba masanya untuk anda setelkan hutang PTPTN anda dan hidup lebih gembira dan bebas dari hutang!

P/p/s:- Teknik Settle Hutang yang diajarkan dalam ebook ini, sebenarnya, tidaklah terhad untuk settlekan hutang PTPTN sahaja, tetapi, ia juga boleh bantu anda untuk settlekan hutang-hutang yang lain juga!

P/p/p/s:- Oh ya! Jangan lupa sharekan juga website ini kepada rakan-rakan anda atau saudara-mara anda agar mereka juga dapat langsaikan hutang PTPTN mereka dengan segera!

Ebook ini diterbitkan dan diedarkan Oleh:
Klikjer Publishing (002746251-P)
No 23, Jalan 3/64, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, MALAYSIA.
SMS/WhatsApp : 011-33050950