Apabila bercerita tentang Yakjuj & Makjuj…
Kita seringkali di dendangkan dengan cerita-cerita yang menggambarkan kononnya yakjuj makjuj itu adalah sebuah kaum yang amat ganas yang akan membunuh semua kehidupan. Ianya digambarkan seperti tentera yang ganas seolah-olah makhluk “orc” di dalam cerita lord of the ring.

Sekumpulan makhluk yang dikurung di dalam tanah selama beribu-beribu tahun…. mengorek-ngorek tembok yang menimbus mereka dan akhirnya mereka akan bebas di akhir zaman.

Namun berdasarkan ilmu sains moden hari ini, teori tersebut adalah sangat tidak masuk akal.

Tiada manusia yang mampu hidup dibawah tanah beribu-ribu tahun tanpa cahaya dan makanan. Yakjuj & makjuj ini bukanlah seperti pemuda al-kahfi yang “ditidurkan”… tetapi, makhluk yakjuj & makjuj ini hidup dan di kurung dibawah tanah! Mereka sentiasa mengorek-ngorek tembok yang dibina Zulkarnain!

Teori tentang siapakah yakjuj & makjuj ini telah di ketengahkan oleh penganalisa-penganalisa awal sejak 1000 tahun yang lalu dengan hanya berdasarkan skop ilmu yang terhad pada waktu itu… ia kemudian hanya diterima bulat-bulat dari dahulu dan tidak pernah dikaji dan dinilai semula secara mendalam.

Kini, setelah lebih seribu tahun berlalu, sesuai dengan peredaran zaman dan perubahan teknologi.. maka, pelbagai ilmu dan bidang-bidang ilmu yang baru telah wujud…

Di mana, dengan menggunakan ilmu-ilmu baru ini, banyak misteri-misteri yang berlaku dalam dunia ini telah dapat dibongkarkan dan dirungkaikan.

Begitulah juga dengan kisah misteri berkaitan Yakjuj & Makjuj ini… berdasarkan ilmu al-quran, sains moden, sejarah dan geografi, penulis telah berjaya merungkaikan persoalan yang tidak mampu dijawab oleh “pengkaji-pengkaji lama” kerana keterbatasan sumber dan bidang ilmu pada zaman dahulu.

  • Apakah sebenarnya entiti bernama yakjuj & makjuj ini?
  • Mengapa Raja Zulkarnain yang mempunyai bala tentera yang terhebat dunia tidak berlawan dan menghapuskan mereka?
  • Mengapakah yakjuj & makjuj tidak menyerang sewaktu tembok dibina?
  • Dimanakah lokasi sebenar tembok penghalang yakjuj dan makjuj ini?

Dan banyak lagi persoalan-persoalan & misteri-misteri yang menjadi tanda tanya sejak 1400 tahun lalu dirungkaikan di dalam ebook yang berjudul “Yakjuj & Makjuj – Api Di Sebalik Tembok Besi” ini!

Di dalam naskah digital ini, penulis, telah membentangkan teori serta hujah dari kajian yang telah beliau jalankan selama 10 tahun untuk merungkai, identiti sebenar entiti yang bernama yakjuj & makjuj ini!

Anda pasti akan tersentak apabila membaca hasil kajian beliau ini.

Ketahui hujah lengkap tentang teori moden berkaitan yakjuj & makjuj ini, yang mana telah membuatkan ramai golongan pengikut “pengkaji-pengkaji lama” tidak senang duduk tentang hakikat sebenar entiti bernama yakjuj & makjuj ini!

Klik Butang Dapatkan Sekarang Dibawah untuk merungkaikan misteri Yakjuj & Makjuj ini!

Penulis : Zack Zulkarnain
Tahun Terbitan : 2014
Harga : RM20 RM10
Format : Ebook (pdf)

Diterbitkan dan diedarkan Oleh: 
Klikjer Publishing (002746251-P)
No 23, Jalan 3/64, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, MALAYSIA.
WhatsApp : 011-33050950