Ketahui 50 Rahsia Penjagaan Kereta Yang Ramai Pomen Tak Nak Anda Tahu!

Jika anda tak tahu ilmu-ilmu berharga ini, mereka (pomen) akan ketuk anda dan kaut untung ribuan ringgit dari poket anda!…
… elakkan dari kena ketuk dengan mempelajari ilmu penjagaan kereta yang sebenar.

Ramai warga Malaysia yang memiliki kereta, tetapi tidak ramai yang pandai menjaganya. Ini fakta yang berlaku depan mata saya sendiri. Ramai pelanggan yang datang ke bengkel keluarga saya, masalah-masalah kereta mereka berpunca dari kekurangan penjagaan dan kelemahan dalam menyelenggara kereta sendiri.

Seperti contoh :

  • Enjin selalu panas. Puncanya – kerana jarang memeriksa air di radiator.
  • Enjin terasa berat. Puncanya – kerana salah memilih minyak hitam.
  • Kes paling teruk – enjin perlu dioverhaul kerana tak pernah tukar minyak hitam!

101 Kerosakan Kereta Berpunca Daripada Kurangnya Ilmu

Keluarga saya mempunyai bengkel dan kedai aksesori kereta. Oleh yang demikian, saya tahu pelbagai jenis kes masalah kereta, dan kebanyakannya berpunca dari kekurangan ilmu dalam menjaga kereta.

Kereta yang nak dibayar mungkin ansuran bulanannya mencecah RM900 sebulan. Tetapi anda harus faham, jika penyelenggaraan kereta anda tidak dilakukan dengan betul, anda sebenarnya membazirkan tambahan ratusan ringgit sebulan – yang sebenarnya boleh dielakkan dengan ilmu dan kemahiran penyelenggaraan kereta yang sebenar

Siapa Saya?
Kenapa Saya Dedahkan Rahsia XXX Ini?

Hai. Nama saya Nigel Ong.

Keluarga saya memiliki sebuah bengkel membaiki kereta dan aksesori kereta di Kuala Terengganu. Sejak kecil, saya banyak membantu ayah dan pak cik saya di bengkel-bengkel ini.

Saya juga merupakan bekas pemilik kereta second-hand yang kita semua tahu perlukan penjagaan sedikit rumit. Pengalaman bertahun-tahun ini saya curahkan dalam ebook ini untuk dikongsi bersama.

Anda sangat bertuah kerana pengalaman saya yang bernilai ini, anda akan dapat dan miliki dengan mudah.

Caranya? Teruskan membaca …

Apakah Akibatnya Jika Kereta Tak Dijaga?

Sebagaimana saya telah ceritakan sebelum ini, pelbagai masalah yang berlaku kepada kereta berpunca daripada sikap atau ilmu yang kurang lengkap dalam menyelenggara sebuah kereta sendiri. Anda tidak perlu jadi seorang mekanik atau melanjutkan pelajaran ke peringkat Ijazah dalam Automotif untuk menjaga sebuah kereta.

Berikut adalah contoh kos yang perlu ditanggung oleh salah seorang pelanggan kereta bengkel bapa saya. Pemilik kereta ini tidak menjaga keretanya dengan baik dan hanya tahu “main bawa” sahaja. Akibatnya, kereta beliau terpaksa di “overhoul” kerana terdapat kebocoran pada bahagian radiator serta pelbagai lagi masalah pada kereta beliau. Lebih parah lagi, kereta beliau adalah kereta buatan korea yang sememangnya agak sukar untuk mencari alat gantinya dan harganya juga agak mahal.

Berikut saya senaraikan masalah-masalah lain yang mungkin akan berlaku jika kita masih bersikap sambil lewa kepada penjagaan kereta yang tip-top:

  • Enjin kereta akan selalu panas.
  • Enjin perlu dioverhaul di bengkel.
  • Enjin terasa berat sedangkan originalnya ia lebih terasa ringan dan selesa dipandu.
  • Kereta jadi bising tak tentu hala.
  • Dashboard kereta akan Nampak bertompok-tompok.
  • Dan banyak lagi.

Jika anda tidak tahu bagaimana masalah ini boleh terjadi, maka anda sememangnya perlu satu panduan lengkap dan mudah untuk memastikan kereta anda tidak bermasalah lagi di kemudian hari …

Memperkenalkan …

Ebook “Mudahnya Menjaga Kereta!” – 50 Tip Penjagaan Kereta Kekal “TipTop”

Anda yang langsung tak tahu apa itu minyak hitam pun, boleh faham panduan ini! Ebook ini mengandungi 50 tip yang sangat bagus dalam menjaga kereta sendiri tanpa perlu meminta bantuan pomen lagi. Ianya mudah difahami dan ditulis untuk mereka yang langsung tidak tahu asas tentang kereta.

6 Tips Servis Kereta

Anda tidak perlu menjadi seorang mekanik mahupun menjadi pelajar Jurusan Mekanikal. Tetapi anda harus tahu bila, bagaimana dan strategi dalam menghantar kereta untuk diservis ke bengkel.

Tip 1 : Bagaimana anda mahu kenali workshop yang bagus? Ada dinyatakan di dalam ebook ini.

Tip 2 : Fahami adakah kereta anda perlu selalu diservis? Jika perlu.. bila? Pada kilometer ke berapa?

Anda juga wajib tahu bahawa kereta yang lambat dihantar servis, akan menyebabkan kerosakan yang lebih besar seperti kerosakan ruang enjin, kebocoran kuasa dan akhirnya perlu di overhaul untuk menyelamatkan enjin! Kosnya? Boleh mencecah RM4,000!

Tip 3 : Bagaimana sesuaikan keadaan pemanduan dengan servis kereta. Wajib tahu!.

Tip 5 : Alat ganti bagaimana yang anda perlu pilih?

Tip 6 : Bilakah waktu dikira kereta sudah lambat diservis?

Tips-tips Penjagaan Enjin

Ok, ini baru bab enjin. Enjin adalah nadi kereta anda, sekali rosak, ribuan ringgit wang anda akan hangus begitu sahaja. Untuk pengetahuan anda, ada 14 tip yang anda wajib tahu. Nak tahu apa itu 14 tip? Teruskan pembacaan … atau teruskan membeli panduan ini hari ini juga.

Tip 7 : Bagaimana mengelakkan calar-calar halus akibat pergerakan bahagian enjin yang belum disaluti minyak hitam dan mengurangkan risiko kerosakan lebih besar.

Tip 8 : Teknik penting sebelum anda memberhentikan kereta.

Tip 9 : Bagaimana menjaga kereta yang hanya dipandu sebulan sekali.

Tip 10 : Bilakah kereta anda perlu rehat ketika mememandu jarak jauh.

Tip 14 : Jom belajar 5 langkah bagaimana memeriksa minyak hitam / pelincir.

Tip 16 : Bagaimana Menjaga Radiator (hanya 3 langkah).

Tip 17 : Dengan cuaca Malaysia, anda memerlukan _____ untuk membantu radiator menyejukkan enjin kereta anda.

Tip 20 : Teknik betul dalam membuka penyaman udara kereta. Jika tak tahu, ia akan memendekkan hayat sistem penyaman udara anda.

Tips-tips Penjagaan Tayar

Wow, nak jaga tayar kereta pun nak kena ada ilmu yang betul. Silap haribulan, anda lebih berisiko terdedah kepada kemalangan. Mohon dijauhkan!

Tip 21 : Apa tindakan sebenarnya yang anda perlu buat apabila sampai ke bump atau lubang jalan raya.

Tip 23 : Bagaimana memilih tayar yang sesuai dengan keperluan anda.

Tip 24 : Bilakah anda perlu periksa keadaan tayar? Setiap hari? Seminggu sekali? Sebulan sekali? Well, sebenarnya tak perlu setiap hari pun, tapi anda WAJIB tahu dulu fakta ni.

Tip 27 : Sapu ___ pada tayar anda untuk elak tayar mudah rosak.

Tip 28 : Buat Wheel ____ setiap tahun.

Dan banyak lagi tipnya.

Tips-tips Penjagaan Luar

Bahagian luar kereta yang dimaksudkan meliputi kawasan permukaan kereta seperti bonet, cermin, bumbung, ruangan kabin (dashboard, kusyen, bahagian dalam pintu). Penjagaan di bahagian ini sangat penting kerana ia akan menonjolkan imej pemilik kereta itu sendiri – sama ada seorang yang pandai jaga kereta, atau sebaliknya!

Tip 29 : Cuci kereta di kedai seminggu sekali dan sekurang-kurangnya anda cuci dengan tangan anda sendiri sebulan sekali. Kenapa? Jawapan ada di dalam ebook panduan ini.

Tip 31-32 : Hantar kereta untuk Polishing dan ____ setiap tempoh _____.

Tip 33 : Apa yang anda perlu lakukan kepada kusyen anda setahun sekali? Pssst … ramai tak tahu, ianya bukan menggunakan hampagas.

Tip 36 : Sapu ___ pada dashboard anda.

40 : Tempat sesuai untuk parking kereta anda adalah di _____.

43 : Nak tambah kerusi bayi? Pastikan anda tambah _____ untuk mengelakkan tumpahan makanan bayi itu meresap ke kusyen anda.

Dan banyak lagi tip berguna yang dikongsi.

Nak ‘Beri’ Tokey Bengkel Kereta Tambahan Ribuan Ringgit Setahun? Atau… Dapatkan Ebook Ini?

Pelaburan Ilmu.. RM27 Sekali Seumur Hidup!

Hai, anda boleh pilih sendiri sama ada anda mahu ‘menderma’ kepada pomen anda sehingga ratusan ringgit setahun untuk membaiki kerosakan yang tak sepatutnya…

… atau anda belajar sendiri 50 tip bagaimana menjaga kereta sendiri – didedahkan secara ekslusif oleh penulis yang mempunyai latar belakang keluarga dalam pemilikan bengkel dan kedai aksesori.

Penafian : BUKANLAH bermakna anda langsung TIDAK perlu hantar kereta anda ke bengkel, tetapi panduan ini akan membantu anda menjimatkan wang pada tempat sewajarnya dan elakkan kerosakan pada kereta sehingga menyebabkan anda rugi lebih banyak wang untuk membaikinya.

Usah Membazir Wang Anda Pada Kereta Lagi!

Nilai kereta mungkin mencecah RM40,000 hingga RM200,000, bergantung kepada jenis kereta yang anda beli. Bayaran ansurannya boleh mencecah 9 tahun. Jika dikira dengan betul, anda sebenarnya membayar terlalu banyak wang pada kereta, dan beberapa servis penting yang wajib anda lakukan dalam tempoh tertentu.

Oleh itu, usah bebankan lagi kewangan anda dengan kerosakan kereta yang sebenarnya anda boleh elakkan. Betul, orang lain cakap “malang tidak berbau.” Tetapi sebenarnya banyak masalah pada kereta, “malang itu boleh dihidu dan berbau sebelum ia terjadi”!

Elakkan kerosakan kereta dan jangan sampai anda terduduk di kemudian hari kerana perlu bayar ratusan malah ribuan ringgit – jangan sampai kereta pun tergadai kelak!

Saya Cuma mahu anda membuat pilihan yang bijak.

Dapatkan ebook ‘Mudahnya Menjaga Kereta’ hari ini juga.

Dapatkan Hari Ini, Saya Beri DUA Bonus Tambahan

Ok, serius ni. Kalau anda dapatkan ebook “Mudahnya Jaga Kereta” pada hari ini , saya berikan juga dua ebook tambahan secara PERCUMA. (saya berhak tarik bonus ini bila-bila masa sahaja).

Bonus 1 : Panduan Cuci Kereta

Nak cuci kereta, kena tahu tekniknya juga.

  • 7 cara untuk cuci kereta dengan betul.
  • 12 perkara anda perlu sediakan sebelum cuci kereta. Nak tahu?
  • Di bahagian mana anda perlu sabun dengan banyak.
  • Pantang dan dilarang bilas kereta sebaik sahaja habis sabun. Kenapa? Ebook ini ada jawapannya.
  • Lap ___ menggunakan kain ___.
  • Bahagian-bahagian penting anda perlu losyen kereta anda.

Bonus 2 : Terbongkar! Kes Penipuan Bengkel

  • Jenis-jenis penipuan yang anda perlu tahu. Ada 4 jenis.
  • Kenapa dan bagaimana anda ditipu hidup-hidup.
  • 6 Cara untuk elak ditipu oleh bengkel penipu. Cara yang praktikal dan kreatif – mereka akan gelabah!
  • Nasihat ini amat berguna untuk elakkan anda ditipu.

Jaminan Kepuasan 100% Atau Wang Anda Akan Dikembalikan!

Dengan setiap pembelian ebook “Tips Kereta” ini, anda akan disertakan sekali dengan jaminan kepuasan 100% atau wang anda dikembalikan.

Jika setelah anda dapatkan ebook ini dan mendapati segala isi kandungannya langsung tidak mendatangkan faedah dan manfaat kepada anda, saya akan pulangkan wang RM27 anda.

Ya, saya akan pulangkan wang anda TANPA BANYAK SOAL!

Setelah anda habis baca ebook ini, jika anda tidak berpuas hati, email kan sahaja kepada saya di [email protected] sebab rasa ketidakpuas-hatian anda itu. Saya akan pulangkan wang anda.

Sebenarnya kan…

Jika anda lihat betul-betul tawaran ini, anda memang langsung takkan rugi apa-apa untuk dapatkan ebook ini. Segala risiko pembelian anda, saya sendiri yang akan tanggung.

Oleh itu, anda tunggu apa lagi, cepat lakukan tempahan sekarang juga sebelum peluang pemberian Bonus Percuma di tarik balik pada bila-bila masa!

Klik butang tempah di bawah untuk lakukan tempahan ebook Tips Kereta ini pada harga RM27 sahaja SEKARANG …

Dapatkan ebook ‘Mudahnya Menjaga Kereta’ hari ini! Hanya RM27 Sahaja Untuk Selamatkan Kereta & Poket Anda!

Makluman : Ini adalah merupakan sebuah eBOOK (electronic book), ianya adalah di dalam bentuk softcopydan di dalam format PDF. Apabila anda membeli eBOOK ini, ia akan dihantar ke email anda dan anda perlu download ia ke komputer atau smartphone anda. TIADA buku fizikal yang akan dihantar atau di POS ke alamat rumah anda.

Yang benar,

Nigel Ong.

PS : Dengan penjimatan RM1 selama 27 hari, anda sudah boleh memiliki ilmu untuk mengelakkan kereta anda cepat rosak dan pelbagai lagi masalah yang tak diundang. Miliki ilmu sebenar yang ramai pomen tak nak anda tahu.

PPS : Saya dedahkan rahsia simple tapi penting ini, kerana sedih melihatkan terlalu ramai pelanggan yang mempunyai masalah pada kereta mereka – sedangkan sebahagiannya boleh dielakkan jika mempelajari ilmu yang betul dalam penyelenggaraan kereta sendiri.

Ebook Panduan Ini Diterbitkan dan Diedarkan Oleh: 
Klikjer Publishing (002746251-P)
No 23, Jalan 3/64, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, MALAYSIA.
WhatsApp : 011-33050950

Terms & Conditions: All access will be given in our private Membership System. Please login and check your email once you made your payment.
Refund Policy: Refund can be requested within 30 days after purchase if customer are not happy & satisfied with our product. 
Privacy Policy: We use Google AdWords Remarketing, Facebook Ads Remarketing & TikTok Ads Remarketing to advertise this website across the Internet. All Ads Remarketing will display relevant ads tailored to you based on what parts of this website you have viewed by placing a cookie on your machine. This cookie does not in anyway identify you or give access to your computer. The cookie is used to say “This person visited this page, so show them ads relating to that page.” Ads Remarketing allows us to tailor our marketing to better suit your needs and only display ads that are relevant to you. If you do not wish to participate in our Ads Remarketing, you can opt out by visiting Ads Preferences Manager.